Kytice za 1500 Kč a více = Zdarma doprava

O nás a sociální sítě

tým zaměstnanců KvětinyOnline.cz

Náš příběh: O květinách, podnikání i partnerské spolupráci

Za projektem KvětinyOnline stojíme jako manželé – v práci i v životě. V rozhovoru, který s námi nedávno vyšel na stránkách Femina, jsme poprvé otevřeně mluvili o tom, jak jsme začínali, co nás žene kupředu i jaké to je podnikat spolu jako pár. Dozvíte se, jak přemýšlíme o zákaznické péči, proč věříme v sílu jednoduchosti a jak se nám daří sladit květiny, rodinu a byznys.

Rozhovor najdete níže – budeme rádi, když nahlédnete do zákulisí naší práce.

ROZHOVOR s Danielem Rohem o tom, jaké to je rozdávat radost pomocí květin

Když se řekne květina, většině z nás se vybaví radost, něha, láska nebo vděčnost. Přesně tyto emoce se už od roku 2003 snaží rozdávat manželé Rohovi prostřednictvím svého rodinného podnikání KvetinyOnline. Co začalo jako odvážný nápad v době, kdy internetové obchody teprve nabíraly dech, se dnes stalo jedním z nejznámějších květinových e-shopů v Česku.  

Daniel a jeho žena si za tu dobu prošli mnohým – podnikatelskými výzvami, růstem, ale i každodenní rutinou, která v jejich podání rozhodně není obyčejná. Především ale zůstali věrní své původní myšlence, tedy doručovat radost až ke dveřím. A to nejen ženám, ale všem, kdo chtějí někomu udělat den krásnějším.

V našem rozhovoru jsme se s Danielem Rohem ohlédli za dvěma dekádami jejich práce, zavzpomínali na první kytice, mluvili o podnikání v páru i o tom, co všechno může květina říct beze slov.

Jaký byl úplný začátek vašeho podnikání?

Začátek podnikání byl velmi těžký. Převzali jsme skomírající květinářství zaměřené převážně na hrnkové květiny a dárky. Interiér byl jak z domu hrůzy. Postupně jsme změnili sortiment na řezané květiny a minimum doplňků. Interiér jsme několikrát rekonstruovali až do finální podoby, se kterou jsme spokojeni (místa na sezení, květiny po celém obchodě, luxusní dárkové předměty…)

Co vás vedlo k nápadu založit květinový e-shop v době, kdy online nakupování ještě nebylo tak běžné jako dnes?

Měli jsme telefonické požadavky na rozvoz květin od Čechů žijících v zahraničí. Kvůli nemožnosti platby kartou a zdlouhavé a složité platbě převodem jsme přicházeli o zákazníky. Proto jsme udělali rešerši zahraničních květinových e-shopů a pustili se do díla. První e-shop jsme vytvořili na platformě poskytované providerem. Fotky fotili na 8Mpx fotoaparát, což bylo něco. Z dnešního pohledu silně amatérské, ale fungovalo to. Během roku jsme se spojili s vývojářem Honzou Brabcem, se kterým spolupracujeme dodnes.

Jak jste si rozdělili role v podnikání jako manželé? Máte dodnes jasně dané „své“ oblasti?

Hned na začátku jsme si rozdělili striktně role a stanovili pravidlo, že jakákoli pracovní “hádka” končí opuštěním obchodu. Funguje to dodnes.

Dana je zodpovědná za květiny – nákup, zpracování a vazbu.

Já mám na starosti eshop – vývoj, marketing, provoz, účetnictví a logistiku. Většinu služeb outsourcujeme, ale musím to mít pod palcem a něco o problematice vědět.

Dvacet let je obdivuhodná doba. Co se podle vás nejvíce změnilo v chování zákazníků za tu dobu?

Díky sociálním sítím jsou zákazníci více vzdělanější a vyžadují moderní kytice, co právě frčí ve světě.

Ze začátku jsme přijímali cca 50 % objednávek s doručením za 3 dny a déle. Dnes je 60 % objednávek s doručením ještě dnes, a 30 % s doručením následující den.

Jaké byly největší výzvy, kterým jste museli čelit – ať už osobní, nebo profesní?

V roce 2018 – byl to moment, kdy jsme si uvědomili, že nám začíná ujíždět vlak (vzhled obchodu, způsob vazby kytic, e-shop – design, funkčnost, provedení, reklama – náklady atd.). Opravdu jsme tvrdě makali. A v soukromí? Žijeme pro někoho nezajímavý život, ale my jsme s tím spokojeni (cestujeme po Evropě, na etapy jdeme do Santiaga de Compostela – letos tam snad dojdeme, food experience, v zimě lyže, v létě treky, kultura).

Vzpomenete si na nějaký moment, kdy jste měli pocit, že to celé opravdu „klaplo“?

Jasně, byl to okamžik, kdy jsme nasadili nové stránky (programování a design), nebo ten po přečtení pozitivní zákaznické recenze, když vám objednavatel, který žije dlouhodobě v zahraničí, napíše, jak maminka měla ohromnou radost a jak jsme mu moc pomohli.

Kytice jsou silným symbolem emocí. Co pro vás osobně znamená „rozdávat radost“?

Spoustu emocí a také občas stres, aby doručení klaplo dle požadavku zákazníka.

Máte nějaký nezapomenutelný příběh od zákazníka, který vám utkvěl v paměti?

Nejvíce nás za celou dobu dostalo, když jsme na MDŽ v roce 2022 doručovali kytici ženě z Ukrajiny. Poslal ji manžel, který zůstal doma a na kartičku napsal text: “Příští kytici Ti předám osobně.” Z toho textu sálá bolest a naděje zároveň.

Jak vypadá váš den, když víte, že je třeba doručit desítky kytic po celé republice?

Denně vstáváme již v 5:30 a v 6:00 hodin již kontroluji objednávky, které zpracují naše kolegyně a připravujeme seznam na nákup květin u dodavatelů. Některé květiny kupujeme napřímo a některé u dodavatelů, protože se jim naváží květiny denně a tím je zajištěna maximální čerstvost námi dodaných kytic. Do obchodu přijíždíme v cca 8:00 hodin. a jsme zde s manželkou do cca 17:00 hodin. Během dne jdeme na rychlou poradu nebo přidání příspěvku na sociální sítě na kávu. Občas si bereme home office. Je to náročné, ale nás to baví.
Zdroj: kvetinyonline.cz

Jaké to je podnikat víc než dvacet let společně jako manželé? Co vás drží pohromadě nejen v podnikání, ale i v životě?

V podnikání – opravdu nás naše práce baví a máme skvělý kolektiv kolegů a spolupracovníků.

V soukromí – máme své sny které si plníme – například dojít z domova do Santiaga de Compostela.

Jak zvládáte balanc mezi prací a osobním životem, když vaše práce je vlastně i váš společný projekt?

Práce a osobní život se nám prolínají. Složitější to bylo v době dospívání dcery, ale zase na druhou stranu jsem se s ní hodně sblížil. Což je v pubertě dětí poměrně složité. 🙂 Podle práce si musíme plánovat i víkendy. Občas je třeba o víkendu doručit kytici a kurýr není vždy k dispozici, ale zase to spojíme s kulturou.

Co vás osobně nejvíc těší na tom, co děláte?

Vlastní svoboda, za chybu si zaplatím a úspěchy si připíšu sám (a týmu).

Jaká květina podle vás nejlépe vystihuje vaši společnou cestu?

Růže – občas to píchne, ale na konci je vždy nádherný voňavý květ.

Co byste poradili ostatním párům, kteří chtějí podnikat spolu?

  • Stanovit si role, za které je zodpovědný každý jednotlivě.
  • Stanovit jasné hranice, kde se proces předává.
  • Společně dělat zásadní rozhodnutí, a pokud není na něčem shoda, tak si to opravdu navzájem vyargumentovat na základě tvrdých dat.
  • Otevřenost – vždy druhého seznamovat se stavem nejen financí, ale i s možnými problémy a konflikty.
  • Naslouchat a zvážit argumenty druhé strany, i když víte, že partner v té oblasti nemá dostatek informací, přesto se zamyslet nad jeho argumenty, proč to říká. A pokud vám rupnou nervy a řeknete něco nehezkého, nezapomeňte na omluvu a začněte diskutovat od začátku.

Daniel Roh je český podnikatel, který se již více než dvě desetiletí věnuje rozvoji květinářského byznysu. Spolu se svou manželkou Danou Rohovou stojí za značkou KvětinyOnline, jedním z prvních českých online květinářství, které zajišťuje doručení květin po celé České republice. Důraz kladou na kvalitu a spokojenost zákazníků.

Kromě květinového e-shopu provozují i kamennou prodejnu na Praze 6 – Dejvicích, kterou otevřeli už v roce 2003. Dana a Daniel Rohovi jsou příkladem toho, jak lze spojit rodinný život s podnikáním a společně vytvářet něco krásného, co přináší radost lidem po celé zemi.

Zákazníci nám napsali

Klienti nám píší své zkušenosti s doručením kytice a i jaký ohlas květiny vyvolaly. Tyto zprávy nás moc těší a jsou pro nás motivací do dalších dní. Jsme za ně moc rádi a s hrdostí se s vámi o ně podělíme na straně Recenze zákazníků.

Máme nový název e-shopu

Do 31. prosince 2017 se náš e-shop jmenoval Azalea květiny. Od 1. ledna 2018 nás najdete pod názvem KvětinyOnline.cz. Důvody, které nás vedly k tomuto rozhodnutí si můžete přečíst v článku Azalea květiny.

Také nás můžete sledovat na sociálních sítích

Facebook: @KvětinyOnline.cz
Instagram: @KvětinyOnline.cz
Tik Tok: @kvetinyonline

Měna
Jazyk